Marcela Zoufalá
/ landartista

koncept hospůdky ve Mlýně

Reinhardt Zinnecker
/ landartista

2012 / FKK Strand a trpaslík za plotem

Frank Ullman
/ landartista

53 tyčí

Jana Šteflíčková
/ hudebnice

Jiří Smrž
/ hudebník

Marek Smejkal
/ landartista

portrét

Hartmudt Rademann
/ Řezbář, landartista / Schwarzenberg

2012 / kamený vertikální snos

2013 / Mandala

2013 / Berggold

1e8248cd958359fd1c6e80d2cc31ef8a

Adéla Purschová
/ landartista

květiny a ostnaté dráty

Lucie Pánová
/ landartista

přechod přes potok a truhla plná pohádek

Michal Maršík
/ landartista

hostinský

Frank Mäder
/ hudebník

Petr Maďera
/ básník

Petr Linhart
/ hudebník

Iva Košatková
/ básnířka

Ludvík Gordon
/ básník

Jan Frič
/ landartista

instalace průhledu Iva

DoNepaměti
/ divadlo

představení Králův Mlýn

Projekt Králův mlýn 2013, se zaměřuje na téma Sudet z perspektivy současnosti. Jak se v Sudetech

žije dnes, pro koho je téma odsunu Němců politickou pákou a komu každodenní realitou?

Formou site-specific představení se chceme pokusit zažít krajinu Sudet a její artefakty z pohledu

obyvatele jednoho místa, bez ohledu na státní příslušnost. Historické podhoubí nás zajímá do

té míry, do které nám umožní pochopit hlouběji filosofii krajiny. Jde nám o co nejuzší kontakt

s divákem i místem, kde site-specific vznikne. Zajímají nás krušnohorské pověsti, stejně jako fenomén

gastarbeiterů/ tedy cestování přes hranici za prací/, nezaměstnanost, chalupářství, i důvody

vietnamských rodin usadit se zrovna v tomto kraji.

Projekt Králův mlýn 2013 koncentruje spektrum umělců- proto i závěrečná prezentace nemá být

klasickým divadelním představením, ale spíš audiovizuální koncepcí, která předpokládá účast

respondentů / do jaké míry budou ochotni/.

Předpokládáme, že v první polovině přípravy projektu / tj. 22.-27.7./ budeme kontaktovat

respondentyP. Kubešová

P. Zelenka kronikář města Loučná

místní vietnamská komunita

sejdeme se s nimi, zmapujeme terén s ohledem na naše technické potřeby a vypracuje hrubý

návrh scény a kostýmů. Přičemž předpokládáme, že se řady respondentů ještě rozšíří a počítáme i

s variantou návštěvy německé strany hranice, přičemž tlumočení zajištěno.

Zpracovávat budeme i již shromážděný materiál, jehož příprava probíhá v těchto dnech.

Druhá část práce / od 25.8./ se pak bude už cíleně věnovat konkrétní přípravě prezentace, která by

měla proběhnout 31.8. a 1.9.

Iva Červinková
/ landartista

design, Vnoření, šipky

Anastázie Žuková
/ landartista / 1992

Připravovaným objektem Kořeny (nebo Váhy života) jsem se snažila vyjadřit své pocity násilného odříznutí od své vlasti, která je pro člověka stějně důležitá, jako půda pro strom. To bylo mojí hlavní inspirací, ve skutečnosti můžeme najít v tomto objektu však více významů — záleží na tom, jak se na něj podíváme.

Petr Mikšíček
/ landartista, kulturolog

Téma mám jasné: jsou to lidé v krajině, krajina v lidech. Mění se forma: knihy, výstavy, weby, filmy, landartové instalace. Chuť zkusit všechno a objevit v těchto formách dveře do další dimenze tvorby. Minulý rok jsem spíše organizoval a natáčel Königsmühle a nestihl jinak tvořit. Proto bych rád instaloval model Přírůstky, který dělám společně s Josefem Beerem. Dále bych rád dokončil rozpracovaný námět Vyvrásnění historie. V hlavě mám i koncept landartového malování, vytvořený společně s Klárou Syrůčkovou.

V rámci doprovodného programu budu předčítat z krušnoknih, prezentovat nový klip a připravovaný film o Marzebile (společně s Janou Šteflíčkovou), promítat dokument o Königsmühle 2012, krušnohorské díly Vzduchoplavce Kráčmery a vést fotokvíz pro (ne)znalce Krušnohoří. 2012 / Vnoření, vyvrásnění historie

2012 / Vnoření, vyvrásnění historie

Gabrielle Schlenz
/ landartistka

úvozová cesta

Renata Bulvová
/ básnířka a prozaička / 1966 / Chomutov

Je nám ctí, že i letos oživí sobotní landartovou procházku skvělá básnířka Renata Bulvová. Renata žije v Praze. Absolvovala DAMU katedry autorské tvorby, herectví a pedagogiky. V roce 2005 založila Školu rétoriky. Je jednou ze zakladatelek Dne poezie (16. listopad, den výročí narození K. H. Máchy, postupně rozšířený na několikadenní celostátní událost) a Poezie pro cestující v pražském metru. Od roku 1997 je dramaturgyní a organizátorkou Literárního a kulturního klubu 8, který pořádá básnická setkávání a autorská čtení na různých poetických místech. V roce 2007 uskutečnila ve spolupráci s Petrem Mikšíčkem setkání umělců v obci Ryžovna/Reisen v Krušných horách.

Vydala prozaickou sbírku O Chlupaté Bertě a jiné povídky (pod jménem Renata Bulva, Dauphin/Protis, Praha 2007) a básnickou sbírku Nebude válek (Novela bohemica, Praha 2012).  Její báseň se objevila ve sborníku 100 nejlepších českých básní 2012 (Host, 2012). 

Renata Bulvová a Tomáš Reindl: Poezie v hudbě a hudba v poezii
/ Poezie

I letošní atmosféru ozvláštní básnířka a prozaička Renata Bulvová, která si pro vás připravila ve spolupráci se skladatelem, multiinstrumentalistou a hráčem na tabla Tomášem Reindlem, hudebně poetický krušnohorské land art vystoupení. Těšit se na něj můžete v sobotu 26.8. od 18:30.

Renata své dětství prožila v Chomutově a v příhraniční vesnici Kalek na pomezí Česka a Saska. Na pražské Konzervatoři Jaroslava Ježka studovala herectví a v roce 1997 absolvovala katedru autorské tvorby, herectví a pedagogiky na DAMU. Věnuje se  práci s hlasem a mluvenému projevu. V roce 2005 založila v Praze vlastní Školu rétoriky a ačkoliv zde i nadále žije, krušnohorská oblast je jejímu srdci stále blízká. Její poslední  česko-německá sbírka básní Jdeš touto známou krajinou a přesto nevíš kudy / Du gehst durch die bekannte Landschft hier und weißt den Weg doch nicht (Novela bohemica 2017)  v souznějícím přebásnění Mirka Kraetsche se stala východiskem pro hudebně poetický krušnohorský land art.

Tato báseň vznikla v Königsmühle  v německém překladu Mirka M. Kraetsch. Hudba a namluvená básně jsou v češtině samotnou autorkou, v němčině Annou Ouřadovou.

Tomáš Reindl je hudební skladatel, aktivní hudebník – multi-instrumentalista, a hráč na tabla.Ve své hudbě rád překračuje žánrové bariéry, inspiruje se starými evropskými i mimoevropskými hudebními tradicemi, zároveň však využívá i moderní hudební technologie a procesy.  Mezi nejvýznamější díla patří skladba UTERO: Concerto for Cello, Tabla and Symphonic Orchestra (2015), či kompletní hudba k baletu Zahrada soch v Divadle opery a baletu v Ústí n.L. (2010). V současné době vystupuje především se svým solo projektem OMNION,  vyučuje Etnomuzikologii na Hudební fakultě Akademie můzických umění v Praze a na Konzervatoři Jaroslava Ježka, působí též často jako lektor různých hudebních workshopů a seminářů.