Vaše cesta

Zobrazit místo Königsmühle na větší mapě | GPS  souřadnice: 50.40925 (Y)° a 13.00961 (X)°

Autem, na kole či jinak po silnici

Směr od Měděnce, Klášterce nad Ohří, Kadaně a Chomutova – od obce Horní Halže vede silnice č. 223. Několik málo metrů před křižovatkou u Sportcentra Klínovec je odbočka vpravo na neznačenou asfaltku do vesnice Háj. Přibližně ve středu obce je pak cedule odkazující na Königsmühle, zde je nutné auto nechat. Dále viz. závěrečná pěší část.

Ve směru od Božího daru, Jáchymova a Abertam vede silnice č. 219. Za Klínovcem, na křižovatce u Sportcentra Klínovec, pokračujte rovně – kousek po silnici č. 223 a několik metrů po najetí na tuto silnici odbočte vlevo na neznačenou asfaltku k obci Háj. Přibližně ve středu obce je pak cedule odkazující na Königsmühle, zde je nutné auto nechat. Dále viz. závěrečná pěší část.

Oberwiesenthalu silnicí č. 95 směrem na Boží Dar, na prvním kruhovém objezdu za hranicemi 3. exit na silnici č. 219 (směr na Neklid, Klínovec). Za Klínovcem, na křižovatce u Sportcentra Klínovec, pokračujte rovně – kousek po silnici č. 223 a několik metrů po najetí na tuto silnici odbočte vlevo na neznačenou asfaltku k obci Háj. Přibližně ve středu obce je pak cedule odkazující na Königsmühle, zde je nutné auto nechat. Dále viz. závěrečná pěší část.

Parkování v obci Háj bude pro akci přehledně vyznačeno, ti z Vás, kteří zvolili ubytování v obci, mohou parkovat přímo před penzionem, usnadní tím parkování ostatním. S kolem je možné dojít přímo do Königsmühle.

Přepravu materiálu a dalších objemných a těžkých věcí přímo na místo akce budou zajišťovat dva automobily organizátorů, jež budou mít výsadní povolení vjezdu do chráněné oblasti. Konkrétněji po domluvě na místě.

Hromadnou dopravou / autobus

• Praha/Florenc—Karlovy Vary—Boží Dar—Klínovec
  • Praha/Florenc—Chomutov—Vejprty—Klínovec (rozc.)
  • Praha/Zličín—Kadaň—Kovářská—Klínovec (rozc.)
  • Z Brna přes Prahu a pak viz. výše

Více naleznete ve vyhledávači http://jizdnirady.idnes.cz/vlakyautobusymhdvse/spojeni/

Dále pěšky viz. mapa výše.

Závěrečná pěší část:

Přímo z obce Háj (Loučná pod Klínovcem) vede pěší stezka mezi domy směrem k přírodní rezervaci „Horská louka u Háje“. Cesta je značená z hlavní silnice – přibližně vprostřed obce je hnědá cedule odkazující přímo na Königsmühle, které se nachází na hranici této přírodní rezervace. Tím však značení končí. Stará úvozová cesta vede kolmo k silnici přes vrchol kopce, okolo tmavého dřevěného kříže, dolů do údolí na opačné straně kopce. Po cestě dolů jsou již vidět ruiny vesnice. Poslední úsek cesty není turisticky nijak významně náročný, neměl by být problémem pro děti od 4 let, s terénním kočárkem by neměl být cíl nedosažitelný. Nicméně stezka k místu není vhodná pro osoby s výrazně sníženou schopností pohybu.

Co s sebou

• outdoorovou obuv i oblečení
  • nepromokavou bundu či pláštěnku
  • přenosnou židličku, karimatku či alumatku na sezení
  • baterku
  • po uvážení nožík, osobní lékárničku
  • další věci pro osobní potřebu

Jídlo i pití (alko i nealko) v dostatečném množství budou ke koupi za symbolický peníz na místě. K dispozici bude provizorní toaleta (lesní aroma zajištěno).